از آنجایی که امروزه مانتو جلو باز مورد پسند خانمها قرار گرفته در طراحی و دوخت آن به نکات زیر توجه کنید.


۱- می بایست از الگوهایی استفاده شود که هیچگونه ساسونی نداشته باشد زیرا اگر ساسون روی لباس دوخته شود ولی جلو مانتو بسته نشود محل ساسون و یا برش جابجا می شود و روی سینه قرار نمی گیرد که این باعث نافرم بودن مانتو می شود.


۲- در مانتوهای جلو باز می بایست در وسط جلو رویهمگرد را حذف کنیم.


۳- در این مانتوها نباید به دورسینه و دور باسن بیشتر از عدد ۴ اضافه شود چرا که میخواهیم مانتو کاملا توی فرم باشد و از وسط جلو کاملاً باز بایستد .


۴- برای مانتوهای جلو باز بهتر آنست که از یقه های خطی مثل گرد یا هفت استفاده شود چنانچه مایل به طراحی یقه باشیم می توانیم از یقه های فرنچ مردانه (شومیزیه) و ایستاده استفاده کنیم.

۵- این مدل مانتو برای اکثر افراد مناسب است ولی می بایست توجه کنیم که شکم بزرگ و یا سینه بزرگ با این مانتو بیشتر به چشم می آید و به نوعی ایراد اندامی بیشتر محسوس می شود در حالی که لباس یک فرد می بایست عیوب را بپوشاند.


۶ -پارچه های مناسب این مانتو می بایست ضخامت لازم را داشته باشند مثل پارچه کرپ گواردین یا کرپ کنزو یا شانتون چنانچه پارچه ضخامت و ایستایی لازم را نداشت می توان از همان ابتدا پارچه را با استفاده از لایه چسب حریر، پرشین و یا فرانسوی ضخامت بخشید
( این کار باید توسط اتوشویی انجام شود)

تقوی

سرکار خانم تقوی مدرس آموزشگاه خیاطی با داشتن ۱۷ سال سابقه تدریس آموزشگاهی در شاخه ­های مختلف خیاطی در حال حاضر نیز در تلاش برای کسب علم روز خیاطی هستند. برای این منظور با گذراندن دوره ­های تکمیلی خیاطی و طراحی دوخت شامل نازک­ دوزی، لباس شب و عروس، متدهای خیاطی گرلاوین, مولر، متریک، سیلور، رفع عیوب اندامی و … تلاش نموده­ اند که شرایط مناسبی را برای آموزش خیاطی به هنرجویان مبتدی و نیز به­ روز کردن اطلاعات هنرجویان آشنا با متدهای خیاطی قدیمی ­تر و همچنین انتقال صحیح و با حوصله اطلاعات فراهم نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 comments on “مانتو جلو باز

  1. باعرض سلام و خسته نباشید من یه مانتوی جلو باز دوختم و خیلی تنگ شده واسم ساسون هم زدم چیکار کنم کمی گشاد باشد

X