خیاطی

شاید برای برخی از شما این سوال پیش آمده باشد که چرا باید خیاطی یاد بگیریم؟ و اینکه یادگیری خیاطی چه سودی برای ما دارد؟
در این مطلب تصمیم گرفتیم چندین نکته مربوط به خیاطی و مزایای آن را برای شما توضیح دهیم.

1.طراح لباس خود باشید

مسلط بودن به خیاطی به شما این امکان را می دهد تا هر مدل لباسی را که دوست دارید مطابق با اندام خود و با توجه به سلیقه ای که دارید بدوزید.
حتما برای شما هم پیش آمده که لباسی با سایز مناسب بخرید ولی دور کمر، سینه و … گشاد یا تنگ باشد و شما مجبور شوید لباس را برای تعمیرات به خیاط بدهید.
با یادگیری خیاطی دیگر دغدغه اندازه نبودن قسمتی از لباس را ندارید چون می توانید لباس را برای اندام خود بدوزید.

خیاطی

2.خیاطی ورزشی برای ذهن و مغز

هنگامی که شما خیاطی می کنید، چه با چرخ خیاطی و چه با نخ و سوزن هماهنگی بین دست و چشم شما به وجود می آید. تمرین و ممارست در این کار و برقراری ارتباط بین دست و چشم مانند ورزشی برای مغز می باشد و باعث می شود مغز شما هم مانند دستانتان فرز و سریع عمل کند.

3.احساس سلامت و آرامش

خیاطی یک هنر می باشد و تسلط به هر هنری به انسان حس خوبی می دهد.هنگامی که شما یک کار هنری انجام می دهید احساس می کنید که شخص آرام و خوشنود هستید.

4.یک سرگرمی مفید

این روزها اکثر ما ساعات زیادی از شبانه روز را به تماشای تلویزیون می گذارنیم یا ساعت از گوشی و تبلت استفاده میکنیم. یادگیری خیاطی به ما این امکان را می دهد تا وقت آزاد خود را با کار بهتری پر کنیم و حتی از آن کسب درآمد کنیم.

5.جلوگیری از زوال عقل

تحقیقات انجام شده توسط مایو کلینیک نشان می دهد که انجام انواع کارهای هنری مانند خیاطی از زوال عقل در سنین بالا پیشگیری می کند.این تحقیقات نشان می دهد که کارهای هنری مانند دوخت و دوز تا هفتاد و سه در صد مشگلات زوال عقل را کاهش می دهد.

اگر مطلب خیاطی و مزایای آن برای شما مفید بود دوستان خود را به حواندن این مطلب دعوت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

X