ترفندهای خیاطی برای تازه کارها

شاید تصور شماها از خیاطی دوختن لباس های شیک و زیبا باشد اما افراد مبتدی و تازه کار قبل از اینکه بتوانند لباس های شکیل و زیبا بدوزند باید ترفندهای خیاطی را یاد بگیرند.
ترفندهای خیاطی برای تازه کارها به شما کمک می کند تا با اصول اولیه خیاطی آشنا شوید و با رعایت این نکات دوخت تمیز تری انجام بدهید.

چگونه قیچی را تیز کنیم

یکی از ترفندهای خیاطی برای تازه کارها تیز نگه داشتن قیچی می باشد زیرا برش زدن پارچه با قیچی کند باعث ریش ریش شدن پارچه می شود. با استفاده از برش ورق های سمباده و یا ورق های آلومینیومی می شود قیچی را تیز کرد.

ترفندهای خیاطی برای تازه کارها

انداختن خط اتو روی لباس

داشتن خط اتو روی لباس نشان دهنده ی نظم و انضباط و همچنین شیک پوشی شما می باشد. از محلول آب و سرکه ی سفید برای خط اتو انداختن روی لباس هایتان استفاده کنید، مقداری از این محلول را روی محلی که می خواهید اتو کنید بزنید و سپس روی آن را اتو کرده و مشاهده کنید که به راحتی خط می افتد.

خط اتو

تیز کردن سوزن

پس از اینکه مدتی از سوزن استفاده می کنید، سوزن ها کند می شوند. برای تیز کردن سوزن ورق سمباده ای نازکی را زیر محل سوزن بگذارید و شروع کنید به دوختن، پس مدتی به دلیل تماس مکرر سوزن با ورق سمباده مشاهده می کنید که سوزن تیز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 comments on “ترفندهای خیاطی برای تازه کارها

X