مدرس آموزشگاه خیاطی

سوابق کاری مدرس آموزشگاه خیاطی شیک پوشان


سرکار خانم تقوی مدرس آموزشگاه خیاطی با داشتن 17 سال سابقه تدریس آموزشگاهی در شاخه ­های مختلف خیاطی در حال حاضر نیز در تلاش برای کسب علم روز خیاطی هستند. برای این منظور با گذراندن دوره ­های تکمیلی خیاطی و طراحی دوخت شامل نازک­ دوزی، لباس شب و عروس، متدهای خیاطی گرلاوین, مولر، متریک، سیلور، رفع عیوب اندامی و … تلاش نموده­ اند که شرایط مناسبی را برای آموزش خیاطی به هنرجویان مبتدی و نیز به­ روز کردن اطلاعات هنرجویان آشنا با متدهای خیاطی قدیمی ­تر و همچنین انتقال صحیح و با حوصله اطلاعات فراهم نمایند.

از جمله مدارک سرکار خانم تقوی می­توان به موارد زیر اشاره کرد:


گواهینامه نازک­ دوز زنانه، گواهینامه ضخیم ­دوز زنانه، گواهینامه خیاط لباس شب و لباس عروس، گواهینامه شایستگی کارآفرینی رویکرد KAB سطح مقدماتی، گواهینامه مدیر آموزشگاه فنی و حرفه­ ای: بخش خصوصی، گواهینامه روبان ­دوز، گواهینامه الگوساز لباس به روش حجمی، گواهینامه آموزش ارتقاء مهارت حرفه ­ای، گواهینامه رایانه­ کار ICDL درجه 2.

شیوه کار مدرس در آموزشگاه خیاطی شیک پوشان:


مدیریت آموزشگاه خیاطی شیک پوشان با تکیه بر سال­ها تجربه کاری و تدریس خود در سال­های اخیر متد سیلور را برای آموزش خیاطی برگزیده ­اند. متدهای خیاطی که تا پیش از این رایج بوده­اند توسط کشورهای غربی توسعه داده شده ­اند و ناگفته پیداست که تطبیق این الگوها با اندام بانوان شرقی در موارد بسیاری مشکل­ ساز است. این متد که خیلی زود طرفداران خود را پیدا کرده است محاسن بسیاری دارد. از جمله اینکه روشی است منطبق با اندام شرقی، بدون نیاز به پرو و با در نظر گرفتن جای دوخت بر روی الگو. هنرجو با دقت بسیار در اندازه­ گیری و الگوکشی، نتیجه نهایی بدون مشکلی خواهد داشت.

درس های ارائه شده در دوره ها:


مدیریت آموزشگاه خیاطی شیک پوشان بر این اصل معتقد است که هنر در تمامی شاخه ­ها از جمله خیاطی کاری است عملی و تا وقتی هنرجو خود شخصاً با الگو و پارچه سر و کار نداشته باشد نمی­تواند به طور مستقل خیاطی کند. بنابراین درس­های ارائه شده در هر دو دورۀ نازک­دوزی و لباس شب و عروس به دو بخش تقسیم شده است. بخشی که فقط تئوری است و بنا به صلاح دید مربی نیازی به دوخت درکلاس ندارند ولی هر کدام از هنرجویان در صورت تمایل می­توانند آنها را دوخته و در کلاس رفع اشکال نمایند. این دروس معمولاً دروس متفرقه هستند که دوخت مشابه آنها قبلاً صورت گرفته است مانند یقه هفت، یقه آرشال، دامن فون و … . بخش دوم درس­هایی هستند که یادگیری آنها جزء اطلاعات ضروری هر هنرجویی است و دوخت آنها الزامی است. از جمله نمونه ­های این دروس می­توان به دامن تنگ، دامن شلواری، یقه انگلیسی، شلوار، تاپ، پالتو و … اشاره کرد.

نحوه ی ارائه دروس:

در مورد این درس­ها، ابتدا درس مربوطه توسط مربی ارائه می­شود و پس از سوال و جواب و رفع اشکالات اندامی احتمالی الگوی مورد نظر توسط مربی محترم بر روی کاغذ الگو پیاده شده و روی پارچه برش می­خورد. تمامی مراحل دوخت در حضور هنرجویان صورت می­گیرد. سپس بسته به درس ارائه شده یک یا دو جلسه به هنرجویان فرصت داده می­شود تا لباس مربوطه را دوخته و به تأئید مربی برسانند.

رفع اشکال توسط مدرس آموزشگاه:

لازم به ذکر است سه روز در هفته روزهای رفع اشکال است و در این روزها هنرجویان لازم است در آموزشگاه حضور داشته و با کمک مربیان محترم دوخت­های خود را انجام دهند.


X